maandag 25 januari 2016

Poëzieweek

Het thema van de poëzieweek is dit jaar
'Jaren die druppelend versmelten'.

Uiteraard zullen we ook in het 2de leerjaar hier meer over leren.

Brengen jullie enkele voorwerpen, foto's, liedjes,...mee die herinneringen bij je oproepen 
naar de klas?  (tegen 29/1)
Je mag je herinneringen op een leuke manier presenteren (zie enkele tips hieronder).



Veel creatieve groetjes,
Juf Jilly en juf Marieke









Dit is mijn herinneringenkoffer.  
De koffer stond vroeger bij ons thuis op de zolder.
Als kind vond ik het erg leuk om op de zolder te snuisteren tussen al de dingen.
Ik voel me blij als ik naar de koffer kijk.
Nu gebruik ik hem in de klas om de muziekinstrumenten in te steken.
Hij heeft als het ware een 2de leven gekregen.
De kubus bevat foto's van mijn kindertijd.
Die was onbezorgd en zalig! 
Er verschijnt spontaan een glimlach op mijn gezicht als ik er naar kijk.
Achter de fotokubus zie je een oud doosje waspoeder.
Dit is van mijn oma (mémé Dermaut).
Ze was een super lieve oma voor me! 
Ik word blij (lieve oma) maar soms ook verdrietig (is mis mijn oma soms nog) als ik er naar kijk.
Het kleine broekje in de kader is mijn eerste zwembroek!
Grappig hé!!!

Groetjes,
Juf Marieke

Als je gewoon kan vertellen welke herinnering het het voorwerp bij je oproept is dit voldoende!!! 
Je moet dit dus niet neerpennen!
Veel succes!



Geen opmerkingen: